Keresés ebben a blogban

2012. június 28., csütörtök

Tejfölös-epres brownie

Ez a recept Piszke blogjáról származik.
Egész pontosan innen: http://piszke.blogspot.hu/2012/05/tejfolos-epres-brownie.html
Annyit változtattam rajta, hogy eperszezon előtt én a saját készítésű eperlekváramból kanalaztam bele.

Egyre jobban tetszenek a receptjei, így kedves Olvasó, ezentúl még többször találkozhatsz vele :)

Hozzávalók: (20 darabhoz)
20 dkg vaj
10 dkg étcsokoládé
20 dkg cukor
5 dkg kakaó
csipet só
175 gr tejföl (20%-os!)
2 nagyobb tojás
1 tk. vaníliakivonat
8 dkg liszt
20-25  dkg eper
Az epret megmostam, megtisztítottam és kockákra vágtam.
A sütőt 165 fokra előmelegítettem.
A vajat felolvasztottam a mikróban, beletördeltem a csokit, simára kevertem (lehet vissza kell tenni őket egy körre együtt, csak ne forrósítsuk fel). Kicsit hűlni hagytam, addig kimértem a cukrot, összekevertem a kakaóval és a csipet sóval, a tojásokat felvertem, a tejföllel és a vaníliakivonattal simára kevertem. A cukros kakaót adtam először a vajas-csokis masszához, azután a tejfölös-tojásos rész jött, a végén pedig rászitáltam a lisztet. Kézi mixerrel simára kevertem.
Egy 20x20-as négyzet alakú ( süthetjük bármilyen más formában is, lényeg, hogy kb 400 cm2 legyen az alapterület :) - pl egy 22 centis kerek torta vagy piteforma is jó ) magasabb falú fémtepsit úgy béleltem ki sütőpapírral, hogy a széle jól túllógjon a tepsi peremén, hogy könnyen ki lehessen emelni belőle a sütit, ha kisült. Elsimítottam benne a sűrű masszát, megszórtam az eperrel, és az előmelegített sütőben 40-45 percig sütöttem. ( Utolsó 15 percben mehet a tetejére alufólia lazán, - ekkorra már szép vékony kérge van felül a brownie-nak -, hogy száradjon ki az eper.)
Belül  picit krémes marad, nem kell túlsütni!
A tejföl és az eper  miatt kevésbé ütősen édes, és nemcsak tejszínhabbal, de vaníliafagyival is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése