Keresés ebben a blogban

2011. június 25., szombat

Tarkabarka zöldségköret:

Sajtos rakott zöldségek háromféle hagymával

Ez a fotó mindent elmond az ételről: szerintem nagyon gusztusos és finom! Az eredeti recept leírása szerint tetszés szerint variálhatók a zöldségek és nemcsak köretként, hanem önállóan is megállja a helyét! Én éltem is a variálás lehetőségével: a padlizsánt cukkinire cseréltem, a tejfölbe pedig fokhagymát zúztam. A rétegek közé pedig apróra vágott friss bazsalikomot szórtam, így lett igazán isteni.



http://www.nosalty.hu/sajtos_rakott_zoldsegek_haromfele_hagymaval_recept_30413

hozzávalók 4 főre 

2 közepes cukkini
1 nagy fej brokkoli
1 pritaminpaprika
1 vöröshagyma
1 lilahagyma
1 salátahagyma
1 nagy doboz tejföl
paradicsom
30 dkg mozzarella sajt
friss bazsalikom levelek (ha nincs otthon, jó a szárított is)
zúzott fokhagyma ízlés szerint
olívaolaj a tepsi aljára

Megmossuk és felszeleteljük a zöldségeket.A sütőt előmelegítjük, közben megpároljuk a brokkolit.

Nagy jénai tál vagy tepsi aljára kevés olívaolajat öntünk. Először a cukkinit tesszük bele, sózzuk, majd egy sor fokhagymás tejföl és apróra vágott bazsalikom következik. Erre jönnek a hagymák, majd megint egy sor fokhagymás tejföl és bazsalikom következik. Aztán a brokkoli jön, rá a fokhagymás tejföl és bazsalikom párosítás, és így tovább az összes zöldséggel, kivéve a paradicsommal. Ezt a tetejére karikázzuk, és jó sok, legalább 3 db 10 dkg-os mozzarella sajtot darabolunk rá.
30 percig sütjük fóliával letakarva, és további 10 percig anélkül. Amikor elkészül, viszonylag sok lé lesz alatta, ezt én úgy oldottam meg, hogy egy lapátkanállal megtartottam az ételt a tepsiben és kiöntöttem alóla a vizet.
    sütési hőfok: 190 °C
    sütési mód: alul-felül sütés

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése