Keresés ebben a blogban

2011. május 19., csütörtök

Ha május, akkor spárgaszezon

Tejfölös-spárgás sertéskaraj

 Gyermekkoromban soha nem ettem spárgát, de pár évvel ezelőtt, amikor olvastam, hogy mennyire egészséges zöldségféle, gondoltam, ki kellene próbálni valamilyen formában. Sokáig kerestem a megfelelő receptet, mely nem is túl tömény, de mégiscsak "spárgás". Így találtam rá a májusi Nők Lapja Konyhában erre a receptre. Eredetileg csirkemellet ír a recept, de mivel volt egy felesleges hosszúkarajom a fagyasztóban, gondoltam, azzal sem lehet rossz. 

Hozzávalók: 
10 szelet sertéskaraj
0,5 kg zöld spárga
1 nagy pohár tejföl
2 tojás sárgája
só, bors, őrölt szerecsendió
a sütéshez olaj


A sertéskarajt kiklopfoljuk, meghintjük kevés sóval, borssal és egy serpenyőben forró olajon rövid ideig elősütjük.A hús szeleteket egy tepsiben sorba rakjuk és azt az olajat öntjük alá, amiben elősütöttük őket. 

A spárgát megmossuk, a fehéres-lilás részeknél elvágjuk. A fehéres-lilás részeket kidobjuk, az nem használható. Az előkészített spárgát 1 cm-es darabokra vágjuk. 


Egy tálban összekeverjük a tejfölt, a sót, a borsot, a szerecsendiót a spárgát és a két tojás sárgáját. Ezt az öntetet rákanalazzuk a hús szeletekre, majd kb. 200 fokos sütőben 20-25 percig sütjük. Akkor jó, amikor a hús megpuhult, ezt úgy ellenőrizhetjük, hogy beleszúrunk egy villát.

A megmaradt spárgákat előkészítés után kevés vajon megpárolom és tálaláskor a hús mellé teszem. Köretként fűszeres (steak) burgonyát vagy rizst kínálok hozzá.

JÓ ÉTVÁGYAT KÍVÁNOK!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése