Keresés ebben a blogban

2011. május 20., péntek

Amikor már unalmas a fűszersó

Mézes-mustáros fokhagymás csirke

Már napokkal ezelőtt eldöntöttem, hogy petrezselymes újkrumplit csinálok a hétvégére. Igen ám, de milyen hússal? Csirkére gondoltam, de semmiképp nem rántottra. És akkor jött az ötlet, hogy legyen töltött csirkecomb, azt úgyis imádom. Igen ám, de csak egy csokor petrezselymet vettem, az meg kell a krumplira, így nem jut a töltelékbe. Petrezselyem mentes főételen törtem a fejem. A leggyorsabb megoldás az lett volna, ha beszórom a combokat fűszersóval, de az már unalmas. Így előszedtem a maradékokat a hűtőből: 

Hozzávalók:

3 egész csirkecomb
3 evőkanál méz
3 evőkanál mustár
8-10 gerezd fokhagyma
2 evőkanál teavaj
só, bors 
esetleg kevés chili vagy durvára őrölt színes bors 

A csirkecombokat megmostam, megtisztítottam, tepsibe raktam és alul-felül megsóztam, enyhén megborsoztam. A fokhagyma gerezdeket összezúztam és bedörzsöltem velük a combokat.  Ez után egy lábasban felmelegítettem a mézet és hozzákevertem a mustárt,illetve a színes borsot. Ezzel leöntöttem a csirkecombokat, majd a vajat kis darabokban a tetejére szórtam. Alufóliát húztam a tepsire és úgy sütöttem kb. 20-25 percig, majd amikor láttam, hogy a combok tövénél már felszakadt a bőr, levettem a fóliát és most picit rápirítom az öntetet. 

Olyan isteni illatok keringtek a lakásban, hogy már alig vártam, hogy megkóstolhassam! 
A végeredmény isteni lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése